بسیاری از مردم علاقه دارند که استایل منحصر به فرد خود را داشته باشند. دلیل اینکار می‌تونه این باشه که طرز لباس پوشیدن هر فرد گویای شخصیت اوست. به همین دلیل بسیاری از مردم به سمت شغل طراحی لباس روی می‌آوردند. بسیاری فقط طراحی لباس را برای شخصی خودشان انجام می‌دهند و بسیاری نیز برای کسب درآمد از این حرفه‌ی جذاب.

 

اگر شما هم به این حرفه علاقه‌مندید و یا دوست دارید اطلاعاتی را در این باره کسب کنید، با ما همراه باشید.

 

هدف شما چیست؟

اول از هر چیز برای شروع یک تصمیم بزرگ، مشخص بودن هدف است. دلیلی که شما می‌خواهید این حرفه را یاد بگیرید چیست؟ همانطور که در بالا گفتم برای کسب درآمد است؟ آیا می‌خواهید مزون و یا تولیدی خودتان را تاسیس کنید؟ یا به فکر این هستید که استایل منحصر به فرد خود را داشته باشید؟

در هر دو صورت شما باید یک سری مهارت کلیدی رو آموزش ببینید.

 

طراحی لباس شخصی خودتان

همیشه فکر کردن به اینکه یک کمد پر از لباس‌های منحصر به فرد داشته باشیم، مخصوصا اینکه همه‌ی این لباس‌ها هنر دست خودمان باشد، چقدر می‌تواند وسوسه انگیز باشد. گاهی اوقات لباس‌های موجود در بازار مطابق سلیقه‌ی ما نیست، و ما باید خودمان دست به کار شویم. اما یک نکته مهم این وسط قابل توجه هست، و آن اینکه چگونه لباسی را طراحی کنیم که در عین زیبا بودن و خوب جلوه کردن، منحصر به فرد نیز باشد؟

بسیاری از مردم نیز لباس‌های خود را به دست خیاطان می‌دهند، ولی نمی‌توانند طراحی مد نظر خود را به خیاط به طور واضح توضیح دهند. در اینگونه مواقع، به فکر یاد گرفتن این هنر ارزشمند می‌افتید.

بسیاری از طراحان لباس مطرح دنیا، ابتدا برای خودشان طراحی می‌کردند.

 

 

طراحی لباس برای یک خط تولید

اگر شما هم به فکر راه‌اندازی کسب و کار خود هستید، و می‌خواهید تولیدی خود را داشته باشید، یکی از مهارت‌هایی که نیاز بدانید، طراحی لباس است. البته که مهمترین چیز داشتن انگیزه و خلاقیت است. بعد از آن باید بدانید که چه سبک لباسی برای چه فردی جلوه مناسب دارد. باید رنگ شناسی را به طور کامل بدانید. از ترندهای روز دنیا و خواسته‌ی مردم کشور نیز باید اطلاعات داشته باشید.

 

مهارت‌هایی که باید یاد بگیریم

قبل از اینکه لباس خود را به مرحله‌ی تولید برسانیم، باید یاد بگیریم که چه مهارت‌هایی را باید بدانیم.

 

طراحی کردن

همانطور که قبلا گفتم، شما باید بدانید که چگونه ایده ذهنی خود را به روی کاغذ بیاورید. اول از آن باید بدانید چگونه یک فیگور را رسم کنید و بعد از آن طراحی و ایده خود را روی آن پیاده کنید.

نکته‌ای که اینجا حائز اهمیت است، اینست که نیازی نیست شما به عنوان طراح اصلی فعال باشید، اما باید بتوانید ایده خود را عملی کنید و روی کاغذ بیاورید.

 

آکادمی شهر هنر سما،  با داشتن اساتید با تجربه در این زمینه، به شما این هنر ارزشمند را آموزش می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به این لینک مراجعه کنید. و یا اینکه با آکادمی تماس حاص کنید. اطلاعات تماس مجموعه در اینجا قید شده است.

الگوسازی

بعد از اینکه طراحی ذهنی خود را پیاده کردید، و کار نهایی شد، باید آن را به الگو تبدیل کنید.

الگو چیست؟

الگو، قطعات جداگانه یک لباس و نحوه‌ی دوخت آن‌ها با یکدیگر است. این مرحله نیاز به یادگیری اندازه‌گیری‌ها و اندکی شناخت هندسه است.

 

دوخت

بعد از رسم الگو، وارد مرحله جذاب دوختن می‌شویم. بسیاری از مدیران برندها، خودشان مرحله‌ی دوخت را انجام نمی‌دهند و به دست خیاطان و کارگاه‌ها می‌دهند. اما شما باید اصول اولیه دوختن را بدانید. این مسئله نه تنها به شما در کشیدن الگوها کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود کل فرآیند دوخت را بهتر درک کنید.

کار با چرخ خیاطی بسیار آسان است. همانطور با پیشرفت علم نیز و به وجود آمد ابزار مختلف این امر بسیار آسان شده است، ولی شما برای تولید و دوخت لباس‌های منحصر به فرد و حرفه‌ای نیاز است که یک سری روش‌های جدید را نیز بیاموزید.

 

تسلط بر تئوری رنگ‌ها

همانطور که قبلا نیز گفتم، شما برای طراحی کردن و خلق یک لباس منحصر به فرد، شما نیاز دارید که بر تئوری رنگ‌ها نیز مسلط باشید.

چه ترکیب رنگ‌هایی باهم جذاب می‌شوند. کدام رنگ‌ها بر یکدیگر تاثیر می‌گذارند و به رنگ اصلی جلوه می‌بخشند. نحوه‌ی تعامل رنگ‌ها با هم چگونه است. چه رنگ‌های گرم و چه رنگ‌های سرد است. بر اساس رنگ پوست هر شخص کدام رنگ مناسبشان است.

پس طراحان لباس نیز، نیاز است که همانند نقاشان رنگ‌ها را مطالعه کنند، و بر رنگ‌ها تسلط کافی داشته باشند.

 

سخن آخر

آکادمی شهر هنر سما، در کنار شماست تا به هدف والای خود برسید. اگر قصد دارید که این هنر جذاب را به طور شخصی دنبال کنید، یا در رویای راه‌اندازی برند خود هستید، می‌توانید به ما اعتماد کنید.

دوره‌های طراحی لباس آکادمی شهر هنر سما، کامل‌ترین و جامع‌ترین سرفصل‌ها را داراست. با شرکت در این دوره‌ها شما کلیه مهارت‌های لازم را خواهید آموخت. ما از صفر تا صد در کنار شماییم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *